Pàgines

29 de novembre 2011

Minerval 2011, vista pels alumnes

Alguns alumnes de 4 ESO visitaren l'exposició Minerval 2001. A continuació podeu veure el resultat dels seus treballs.

Carmen Hernàndez i Julia de la Fuente optaren pel format de reportatge en video. Van tenir algun problema amb l'audio que van resoldre subtitulant el video.

Per la seua part, Javier Contreras va escriure el seu reportatge que posem a continuació.


25ª edició de la fira de minerals, fòssils i gemmes


Els pasats dies 19 i 20 de novembre va tindre lloc la 25ª edició de la fira de minerals, fòssils i gemmes, també coneguda com Minerval a l'Expo Hotel de València.
MINERVAL és la Fira de minerals, fòssils i gemmes que es celebra anualment en la ciutat de València. Amb els seus 25 anys d'experiencia és una de les fires més antigues i consolidades de tot el pais. La seua finalitat és divulgar i fomentar la mineralogia, la paleontologia i la gemmologia, amés de la venda de minerals, fòssils i gemmes amb una àmplia i variada oferta, des de minerals i fòssils per al més exigents col·leccionistes fins a exemplars més assequibles per als que s'inicien en aquesta afició.
Aquesta fira és celebrada des de l'any 1987 i sempre al mes de novembre. Tots els anys milers de visitants gaudeixen amb les principals novetats del fascinant món de la mineralogia, la paleontologia i la gemmologia.
Els expositors no només eren valencians, varem poder observar que molts dels stands eren procedents d'altres regions.
En la nostra visita a la fira, proposada pel nostre professor de Biologia Antoni Cassany, varem poder observar innombrables minerals fòssils i gemmes de tots els colors, tipus i edats. Des de grans fòssils fins als més menuts minerals de tot tipus de colors, però sempre amb una característica comuna: tots son dignes de ser admirats.

28 de novembre 2011

Durban Climate Change Summit


The 2011  United Nations Climate Change Conference will be held in Durban, South Africa, from 28 November to 9 December 2011.

TRANSCRIPT
Delegates from nearly 200 nations will meet in Durban, South Africa, this week to discuss international action on climate change. Their goal: to reach a new legal agreement on greenhouse gas emissions.
Here’s Kenya’s NTV.
“Countries around the world are still deadlocked on how to stop or slow down global warming. An international treaty signed in 1997 known as the Kyoto Protocol, meant to regulate how much of the problematic gasses countries can emit, expires next year. And there is a rush to finalize a new deal.”
The Kyoto Protocol set different targets for developing and developed nations. Because of that, the U.S. never ratified the protocol. Now, The New York Times reports other nations are raising the same concerns.
“The protocol is up for renewal next year with some major countries, including Canada, Japan and Russia, saying they will not agree to an extension unless it is fundamentally changed to remove the unbalanced requirements ... That is similar to the U.S. position, which is that any successor treaty must apply equally to all major economies, including fast-growing developing countries like China and India.”
The other big issue at Durban will be the establishment of a $100 billion fund to help poor countries deal with the damage caused by climate change. But details of how the fund will be handled are still up in the air..
The BBC explains.
“Developing countries say the public coffers of industrialised nations should be the main source, whereas western governments say the bulk must come from private sector sources. That is unlikely to be resolved until the end of next year. But finalising the fund's rules in Durban would be a concrete step forward.”
The U.N. body’s targets include cutting greenhouse emissions in half by 2050 and limiting global warming to less than two degrees. But with all the funding and legal debates expected at Durban, the way forward looks uncertain.
But there’s some hope as individual governments take it upon themselves to cut emissions outside of any treaty. A delegate from Australia, where the government just passed a carbon tax, told VOA News...
“I think it’s hard to get nearly 200 countries to agree. And what we’re finding is that a lot of countries are doing more domestically than perhaps they’re prepared to agree to internationally.”
The summit begins Monday and is scheduled for two weeks. Activists are hoping to organize an Occupy protest for the duration of the summit.

tres14: L'univers

Emés el 14 agost 2011


Què és l'Univers?, podem comprendre-ho?, hi ha un sol Univers? Un video ideal per als alumnes de Ciències del món contemporani.

27 de novembre 2011

Noves experiències de laboratori

Els alumnes Joan Sánchez i Raúl Iserte volem ser científics i es passen tot el dia fent experiments. ací us deixe alguns dels que m'han enviat



Com es pot observar, tot és entusiasme, malgrat que de vegades l'experiència no siga un èxit. El nivell de les seues explicacions és molt bo si tenim en compte la seua edat. Solament queda animar-vos i esperem noves experiències. Caldrà tenir més paciència, repetir l'activitat i gravar quan esteu segurs que domineu l'experiència. Enhorabona a tots dos .

Màgia amb llegums

Andrea Argente i Andrea Salvador, alumnes de 1 ESO A, han treballat a casa un dels experiments del programa El Hormiguero. Té molta relació amb el tema de la densitat i també amb algunes propietats dels sòlids. Els ha eixit molt bé, encara que haurien d'escriure les seues conclusions per poder-les afegir al video i millorar encara més la seua nota "extra".

Uns dies abans, altres tres alumnesnde la classe, Lluís Freire, Pablo Llopis i Ferran Pascual, també havien realitzat aquesta experiència, un poc més explicada, encara que estaria molt bé que afegiren una explicació escrita més completa de la seua experiencia per afegir-la a aquesta entrada.


Felicitacions a tots cinc pel seu gran treball que esperem que no siga l'últim

Esferificació de l'oli

Lucia Escriche, alumna de 1 ESO A,  ha reproduit una experiència que va veure al programa "El Hormiguero" i que està relacionada amb el tema de la densitat que hem estudiat fa uns dies. Un gran treball amb uns resultats excel·lents. Espere que us agrade i que us animeu a enviar les vostres pròpies experiències. Ah, recordeu fer les experiències amb la presència d'una persona adulta!!!

Fotografies de la pràctica de subliació del iode

Ací teniu les imatges de la pràctica del dimecres passat i que podeu utilitzar per fer els vostres treballs. aquestes imatges ens mostren els diferents estats d'agregació del iode (sòlid, gas, sòlid). Recordeu que equivalen d'alguna manera als resultats obtinguts. vosaltres haureu de justificar el per què dels canvis, tot relacionant-los amb els canvis de temperatura. 
 Iode en estat sòlid. Aquest és el material amb el qual començàrem l'experiència.



Ací podem veure com el iode es va sublimar en afegir-li calor. Va passar d'estat sòlid (veure la foto anterior) a estat gas (color violeta). en la part superior del vas de precipitats podem veure un vidre de rellotge al que vam afegir aigua freda per dalt. això va fer que la seua temperatura baixés. El iode vapor amb contacte amb el vidre de rellotge es va refredar i va sublimar a sòlid en forma de cristalls allargats com es pot observar a la imatge. 

En les següents imatges podem veure amb detalls com són aquests cristallets de iode, tant en la superfície interna del vidre de rellotge com en les parets del vas de precipitats quan aquest es va refredar.



24 de novembre 2011

7.000 milions de persomes: Com hi hem arribat?

Espectacular animació que ens conta (en anglés) el creixement de la població humana i els factors que hi han influit. Cal la possibilitat de llegir els subtítols (audiotranscript) si premeu el quadradet roig cc que apareix a la part inferior del video YouTube. A mi m'ha agradat prou. És una forma molt visual d'aprendre!


19 de novembre 2011

Fotografies de la pràctica del 16/11/2011

Ací us passe alguna de les fotos que mostren els resultats de les vostres experiències en el laboratori. Podran servir-vos si envieu el vostre treball per email: 

EXPERIÈNCIA 1










 
Demostració : L'aire té massa

EXPERIÈNCIA 2



Els gasos es dilatem amb la calor .


 EXPERIÈNCIA 3












Volum inicial xeringa amb aire



Volum final xeringa amb aire: els gasos son compressibles

Quan fem la mateixa experiència amb l'aigua, comprovem que els líquids no es poden comprimir

15 de novembre 2011

MINERVAL 2011


Una activitat extraescolar recomanada per a tots els alumnes, especialment per als meua alumnes de 1 ESO i 4 ESO. Aquest cap de setmana, dissabte i diumenge, matí i vesprada. si aneu, no oblideu presentar un informe de la visita, amb fotos i entrevistes.


11 de novembre 2011

Els geòlegs responen: què està passant a l'illa de El Hierro?

Una bona entrada del blog AMAZINGS que us fa un resum dels fets ocorreguts fins al moment en l'illa canària. Molt complet i entenedor. De lectura obligatòria.

Senzills Powerpoints sobre teledetecció

Ací podeu veure com es poden fer unes senzilles activitats en format powerpoint per estudiar els principals conceptes del tema 3. Estan realitzades per alumnes com vosaltres que cursen CTMA de 2 BAT

També us passe un article del diari El País que parla de la millora de les prediccions metereològiques gràcies als nous satèl·lits

09 de novembre 2011

Solids, liquids and gases

An activity in English about solids, liquids and gases


Ací teniu la traducció: 

Tot el que hi ha al nostre voltant
està fet de matèria
sòlids, líquids i gasos
La matèria pot passar
de un estat a un altre
algunes vegades molt rapidament
SÒLID, LIQUID I GAS
SÓN ESTATS DE LA MATÈRIA TRANSFORMATS PEL CALOR
PUNTS DE FUSIÓ, EBULLICIÓ I CONGELACIÓ
EL CALOR MOU LES MOLÈCULES ON VOL
El gel és un sòlid
i després es fa líquid
quan augmenta la temperatura
si el calor continua pujant
abans que te n'adones
desapareix com vapor
SÒLID, LIQUID I GAS...................
L'aigua és un líquid
que es transforma en vapor
quan actua el calor
i si baixem molt la temperatura
veurem un sòlid
en converir-se en gel
SÒLID, LIQUID I GAS...................
El vapor és un gas
que es transforma en líquid
si el refredem molt
Si el mercuri continua baixant
els líquids formaran gel de sobte
SÒLID, LIQUID I GAS...................

08 de novembre 2011

Materials per preparar el bloc de Biosfera

A continuació teniu els enllaços a documents on trobareu:

Estudi sobre els hàbits alimentaris dels alumnes

Aquest serà el treball més important d'aquest trimestre. 
L’objectiu d’aquest treball és valorar el que mengen realment els nostres joves i veure si s’ajusten a les recomanacions alimentàries actuals. Hi ha moltes maneres d’assolir aquest objectiu. En el present estudi us proposem la següent metodologia de recollida d’informació:

  1.  Enregistreu minuciosament allò que ingereriu al llarg de les 24 hores durant tota una setmana.
  2.  A partir d’aquí, cada alumne haurà d’elaborar un resum de la ingesta setmanal de 7 “aliments – indicadors”, que són: fruita, verdura, llegums, peix en general, peix blau en particular, begudes refrescants i pastisseria industrial.
  3.  Amb les dades recollides individualment ha de fer-se un resum de la ingesta de tot el grup d’alumnes. Per això,  el professor omplirà un full d’excel  per a fer un resum setmanal que detalli el que ha ingerit cada alumne pel que fa als 7 aliments indicadors esmentats . 
Una vegada sabrem quins són els resultats mitjans de la classe, farem una valoració i proposarem canvis en la nostra dieta per millorar-la 

Arxius: 
  1. Intruccions del treball.
  2. Fulls  per enregistrar la vostra ingesta setmanal